
Nationalist         Coalition

Tucked away on pages 119 and 
122 of the October 6, 1980 issue 
of Der Spiegel, a weekly 
German news magazine 
comparable to Time or 
Newsweek, was a news item of 
considerable significance: a 
scientific analysis of the 
manuscript purported to be the 
original diary of Anne Frank, a 
Jewish girl who died in a 
German concentration camp 
during the Second World War, 
had revealed that the 
manuscript could not have been 
written before 1951, six years 
after the end of the war. 

The significance of Der 
Spiegel’s revelation of this fraud 
is twofold.  First, the printing of 
the story in a mass-circulation 
publication constitutes a major 
news break with past treatments 
of similar news.  The German 
news media, though not under 
the Jewish monopoly control 
which blights the media in this 
country, generally follow a pro-
Jewish line, a heritage from the 
immediate postwar years when 
the Allied occupation forces 
gave publishing licenses only to 
those Germans who had proved 
their disloyalty to their country 
during the war.  Consequently, 
most news tending to cast doubt 
on Jewish stories about gas 
chambers and the like from the 
World War II era, has either 
been blacked out altogether or 
downplayed and given very 
unsympathetic treatment.  The

present article, though accompanied 
by copious apologies and held back 
for six months after it became news, 
would not have been printed at all a 
year or two ago.

Beyond this, the exposure of the Anne 
Frank forgery is important because of 
the sheer magnitude of the fraud and 
the key role it has played in 
underpinning the entire Jewish 
scenario of the war.  What is known as 
a fact is that one Otto Frank, a Jewish 
merchant, formerly of Frankfurt, who 
had been arrested in the Netherlands 
and interned in the Auschwitz 
concentration camp during the war, 
began visiting publishers in 1946 with 
what he claimed was a diary written by 
his daughter during the time the Frank 
family was hiding from the German 
police in occupied Holland. The girl 
later perished at Auschwitz, Frank 
said.  

The diary, filled with touching 
adolescent reveries and homely little 
anecdotes, was exactly what the 
Jewish Holocaust propagandists were

looking for: a highly effective 
piece of ammunition to generate 
a maudlin, emotion-laden 
sympathy for the poor, 
persecuted Jews - as typified by 
Anne Frank - and generate 
hatred against the wicked 
Germans, who had killed her 
and six million other Jews.

Otto Frank cashed in on the 
diary in a big way.  Not only did 
he find a publisher, but he found 
people hot to buy film and stage 
rights as well.  Shortly after its 
appearance in book form, the 
diary had been translated in a 
score of languages in millions of 
copies, for all of which Frank 
received royalties.  The English 
version alone, under the title 
Anne Frank: the Diary of a 
Young Girl, has sold more than 
4,000,000 copies to date.  A 
television dramatization based 
on the diary also aired in this 
country, accompanied by the 
usual ballyhoo.  

Almost from the beginning there 
were charges that the diary was 
a hoax.  Some of these charges 
were based on the gross 
inconsistencies between 
translations and editions of the 
diary in book form; it was clear 
that the text had been heavily 
edited to help it sell well in 
different markets.  Other 
charges were based on internal 
inconsistencies and credulity-
straining elements in the diary 
itself.  

Clever Jew Made Millions from Dead Daughter

www.ncoal.com



Nationalist         Coalition
P.O. Box 7732- St. Petersburg, FL 33734 - 877-626-2544

www.ncoal.com

And then there was the matter  
of the script for the film version 
of the diary: Otto Frank was 
sued by a New York scriptwriter, 
Meyer Levin, who claimed that 
Frank had taken large portions 
of the script that he, Levin, had 
written and had not paid Levin 
for his work.  The court ordered 
Frank to pay Levin $50,000.  
One can easily understand why 
some observers began to 
wonder how much, if any, the 
content of the various Anne 
Frank books, films, and plays in 
circulation was actually written 
by the little Jewish girl named 
Anne Frank.  

In Germany, however, it was not 
wise no speculate about such 
matters publicly.  The line laid 
down by the government and 
the media is that Anne Frank is 
gospel, and anyone who 
suggests otherwise leaves 
himself open to criminal charges 
(“defaming the victims of Nazi 
persecution”) as well as to civil 
suits.  Otto Frank himself made 
a regular habit of hauling Anne 
Frank detractors into German 
courts, which invariably decided 
in his favor - until recently, that 
is.  

When the late Hamburg 
pensioner Ernst Roemer began 
spreading the accusation that 
Otto Frank had himself written 
what he was passing off as his 
dead daughter’s diary, Frank 
sued him.  As usual, the court 
upheld the authenticity of the 
diary.  Handwriting experts 
testified that the entire diary, 
including loose notes and 

Otto should have been more 
careful in his choice of writing 
instruments.  It is now quite 
clear that he finished hoking up 
the “original” of the diary after he 
had found a publisher for what, 
in 1946, was nothing more than 
some rough notes and an idea 
in his head which seemed to 
have prospects for making him a 
lot of money with little effort.  
First a typescript for the 
publisher, and then, as sales of 
the book began to mount, a 
completed handwritten “original” 
to show to doubters.

Just after the report of the 
Federal Criminal Office was 
given to the court, Otto Frank 
conveniently died - before he 
could be asked a number of very 
interesting questions.  
Meanwhile, the worldwide 
Jewish propaganda apparatus 
has continued its promotion of 
the Anne Frank myth as if 
nothing ever happened.  Der 
Spiegel seems to be the only 
mass-circulation news periodical 
to have exposed the fraud to 
date. 

Article written by:
Dr. William L. Pierce

Otto Frank

insertions, had been written by the 
same hand, and that hand was Anne 
Frank’s.

Roemer appealed the court’s decision 
against him, and more handwriting 
experts were called in.  Their 
conclusion was the same: everything 
in the diary was in the same 
handwriting; there was no forgery.

Roemer appealed again, and this time 
the court asked for the technical 
services of the Federal Criminal Office 
(Bundeskiminalamt, similar to our FBI), 
which carried out a careful analysis of 
the original manuscript of the diary 
with microscope and ultraviolet 
illumination in order to confirm its 
authenticity - in particular, to determine 
when it was written.

The report of the technical experts was 
given to the court in April 1980, and it 
contained a bombshell: large portions 
of the alleged “diary” were written in 
ball-point pen ink - which was not 
manufactured prior to 1951!

Were it not for previous testimony of 
the handwriting experts that the entire 
dairy, including the portions written 
with ball-point pen, is in the same 
hand, the father might have claimed 
that he only “edited” his daughter’s 
work, “clarifying” passages here and 
there.  But the evidence was quite 
unambiguous. 

For example, the testimony of 
Hamburg graphologist Minna Bekker 
in an earlier trial was: “The handwriting 
of the dairy in the three bound 
volumes - including all notes and 
additions on the glued-in pages as 
well as the 338 pages of loose 
material - including all corrections and 
insertions is identical…” 


